O viitură formată joi, 4 decembrie, a rupt două poduri din localitățile Crivăț și Budești. Fenomenul a fost surprins în imagini de localnici, iar înregistrările arată cum apa curge cu viteză foarte mare și cu un debit considerabil.
Primele informații arată că viitura ar fi fost declanșată de eliberarea controlată a apei din barajul Mihăilești, acțiune care ar fi dus la un debit mai mare decât cel obișnuit pe cursul local al râului.
Primarul orașului Budești a transmis că situația nu este la fel de gravă precum pare în imagini. Deși podul a fost distrus, circulația rutieră nu este complet blocată, deoarece există alte rute de acces folosite de localnici.
Edilul a precizat că Prefectura Călărași a transmis o notificare înainte de golirea barajului, avertizând asupra riscului unei viituri și a posibilității ca podul să fie afectat din nou. Același pod fusese distrus în urmă cu câțiva ani în condiții similare și reconstruit ulterior cu fonduri de la Consiliul Județean.
După un debit inițial de aproximativ 250 mc/s, nivelul apei a început să scadă. La fața locului a fost trimis un excavator pentru primele lucrări de intervenție.
Circulația pe drumul național unde se afla podul din Budești este momentan oprită. Totuși, autoritățile dau asigurări că oamenii pot folosi drumuri alternative, iar apa începe să se retragă.
„Există alte căi de acces și apele au început să se retragă”, a declarat primarul, menționând că zona este monitorizată constant pentru a preveni eventuale riscuri suplimentare.
Reprezentanții Apelor Române au transmis un comunicat în care explică modul în care s-a format viitura. Ei precizează că între 28–30 noiembrie 2025 în bazinul superior al Argeșului s-au înregistrat precipitații extreme, de aproximativ 100 l/mp, care au generat viituri pe mai multe cursuri de apă.
O parte din unda de viitură a fost atenuată în lacul de acumulare Golești, iar restul a fost preluat de acumularea Mihăilești. Debitul maxim evacuat din baraj a fost de 330 mc/s, în condițiile unui debit afluent de 400 mc/s.
Potrivit instituției, trecerea provizorie dintre Budești și Crivăț — o structură neautorizată, existentă înainte de 1989 — a cedat deoarece nu era proiectată pentru debite mari. Aceasta este depășită de fiecare dată când debitul râului trece peste 250 mc/s.

